Gimnazjum w Sadownem

Publiczne Gimnazjum im. bł. Edwarda Grzymały w Sadownem

"Moja przyszłość"

 

W  ramach  tych zajęć zorganizowane będą:    

 

 1.  zajęcia z języka angielskiego (4 godz. w miesiącu)

Każde zajęcia będą wprowadzały, utrwalały i sprawdzały stopień opanowania nowego słownictwa i gramatyki za pomocą ćwiczeń, testów, gier, piosenek i zabaw interaktywnych. Podczas tych zajęć  uczniowie będą  utrwalać zdolność do rozumienia, wyrażania  i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów  i opinii w mowie  i piśmie ( rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie ).

Projekty językowe, prezentacje multimedialne, różne formy ćwiczeń językowych jak  i pomoce dydaktyczne mają na celu usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy uczniów. W przyszłości takie projekty/prezentacje będą mogły im służyć jako niezastąpione (bo wykonane przez nich samych w przyswajalny dla nich sposób) pomoce dydaktyczne, a efekt uczęszczania na zajęcia dodatkowe będzie efektem długotrwałym.  

  2. zajęcia z matematyki  (6 godz. w miesiącu)

 Na zajęciach z  zakresu matematyki doskonalić się będzie  opanowanie  u uczniów umiejętności biegłego liczenia,  znajomości  miar i struktur, posługiwania się procentami . Ponadto  kształtować się będzie umiejętność stosowania głównych zasad i procesów matematycznych w codziennych sytuacjach prywatnych i zajęciach lekcyjnych. Proponowane zajęcia mają na celu wprowadzenie możliwości zdobycia przez uczniów większej wiedzy  i umiejętności praktycznych. Uświadomi się uczniom, iż w gazecie, książce od geografii, atlasie samochodowym, cennikach, na etykiecie puszki  z farbą  znajduje się wiele zadań matematycznych, które przynosi nam codzienne życie. Uświadomi się również uczniom, że matematyka jest użyteczna  i bardzo pomaga w rozwiązywaniu różnych problemów. Dzięki tej innowacji  matematyka wyda się uczniom nauką ciekawą i przyjemną, a zdobywanie wiedzy  i umiejętności matematycznych pozwoli wykorzystać je w życiu codziennym                        

3.nauki przyrodnicze (8 godz. w miesiącu)

 3.1 zajęcia biologiczno-chemiczne (4 godz. w miesiącu)

W ramach zajęć uczestnicy projektu będą poznawali prawa rządzące naturą, zrozumieją, że człowiek jest częścią przyrody i użytkownikiem elementów środowiska  oraz, że ciąży na nim odpowiedzialność za jego użytkowanie. Zbadają podstawowe procesy warunkujące życie na Ziemi- fotosyntezę i oddychanie. Sprawdzą doświadczalnie jakie substancje biorą udział w tych procesach oraz jakie są ich produktami. Sprawdzą stan wody w gminie Sadowne. Nauczą się oznaczać organizmy występujące w wodzie i glebie. Odbiorcy projektu zbadają również jakie substancje wchodzą w skład żywności, jakie zagrożenia czyhają na nich na sklepowych półkach i czy każdy symbol E na żywności oznacza substancję niebezpieczną. Podsumowując stworzą zasady zdrowego żywienia.                         

3.2 Zajęcia z zakresu fizyki (2 godz. w miesiącu)

Zajęcia te mają na celu powtórzenie i rozszerzenie nabytych wiadomości wykorzystując doświadczenia fizyczne, animacje oraz prezentacje multimedialne.Obejmować one będą poznanie definicji, symbolu i jednostki podstawowej oraz jednostek pochodnych danej wielkości fizycznej.                                  

3.3 zajęcia z geografii (2 godz. w miesiącu)  

 Na zajęciach tych omawiane będą procesy zewnętrzne i wewnętrzne kształtujące oblicze Ziemi: budowa Ziemi, działalność lodowców i wiatrów, wietrzenie skał, działalność rzek, ruchy górotwórcze, trzęsienia Ziemi, wulkanizm. Analiza procesów ma ułatwić uczniom lepsze zrozumienie świata przyrody oraz wyjaśnić procesy w nim zachodzące.  Przedstawione zostaną regiony kraju, ich specyfika, zasoby naturalne, dziedzictwo kulturowe   i przyrodnicze.

Kształtowanie przynależności do własnego otoczenia, zainteresowanie problemami lokalnego środowiska będą przybliżane między innymi podczas zajęć terenowych z praktycznym wykorzystaniem mapy i planu.

Rozwój cywilizacji, działalność człowieka wymusza pracę nad ochroną środowiska. Kształtowanie postaw proekologicznych wśród uczniów będzie realizowane podczas omawiania form ochrony przyrody w Polsce  i Europie.

W kontekście jednoczącej się Europy przedstawiona będzie różnorodność kulturowa Europy oraz charakterystyka wybranych krajów Unii Europejskiej. Zdobycie tej wiedzy ma służyć budowie wzajemnej interakcji narodowej, tożsamości kulturowej i europejskiej.

4 . zajęcia związane z poradnictwem i  doradztwem edukacyjno- zawodowym            (2 godz. w miesiącu)

Przeprowadzenie zajęć w wyżej wymienionym zakresie pozwoli rozwinąć uczniom kompetencje kluczowe dotyczące inicjatywności i przedsiębiorczości. Dzięki tym zajęciom uczniowie nabędą umiejętności oceny i identyfikacji własnych mocnych   i słabych stron, a także oceny ryzyka i podejmowanie go  w uzasadnionych przypadkach. Ponadto uczniowie nabędą umiejętności związane  z przedsiębiorczością, inicjatywnością, kreatywnością oraz planowaniem przedsięwzięć dla osiągnięcia zamierzonych celów. Uczniowie poznają zasady działania gospodarki rynkowej  oraz szanse  i wyzwania stojące przed nimi na drodze zawodowej. Uczniowie staną  się kreatywni, aktywni  i samodzielni, poznają swoje predyspozycje i kompetencje zawodowe – poznają siebie, poznają również charakterystykę i przedstawicieli różnych zawodów, sieć szkół ponadgimnazjalnych oraz lokalny rynek pracy.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

listopad 2025
N P W Ś C Pt S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Przyjazne Strony:

Statystyki strony

Użytkowników:
1
Artykułów:
323
Zakładek:
9
Odsłon artykułów:
691303