W ramach tych zajęć zorganizowane będą:
1. zajęcia z języka angielskiego (4 godz. w miesiącu)
Każde zajęcia będą wprowadzały, utrwalały i sprawdzały stopień opanowania nowego słownictwa i gramatyki za pomocą ćwiczeń, testów, gier, piosenek i zabaw interaktywnych. Podczas tych zajęć uczniowie będą utrwalać zdolność do rozumienia, wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie ( rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie ).
Projekty językowe, prezentacje multimedialne, różne formy ćwiczeń językowych jak i pomoce dydaktyczne mają na celu usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy uczniów. W przyszłości takie projekty/prezentacje będą mogły im służyć jako niezastąpione (bo wykonane przez nich samych w przyswajalny dla nich sposób) pomoce dydaktyczne, a efekt uczęszczania na zajęcia dodatkowe będzie efektem długotrwałym.
2. zajęcia z matematyki (6 godz. w miesiącu)
Na zajęciach z zakresu matematyki doskonalić się będzie opanowanie u uczniów umiejętności biegłego liczenia, znajomości miar i struktur, posługiwania się procentami . Ponadto kształtować się będzie umiejętność stosowania głównych zasad i procesów matematycznych w codziennych sytuacjach prywatnych i zajęciach lekcyjnych. Proponowane zajęcia mają na celu wprowadzenie możliwości zdobycia przez uczniów większej wiedzy i umiejętności praktycznych. Uświadomi się uczniom, iż w gazecie, książce od geografii, atlasie samochodowym, cennikach, na etykiecie puszki z farbą znajduje się wiele zadań matematycznych, które przynosi nam codzienne życie. Uświadomi się również uczniom, że matematyka jest użyteczna i bardzo pomaga w rozwiązywaniu różnych problemów. Dzięki tej innowacji matematyka wyda się uczniom nauką ciekawą i przyjemną, a zdobywanie wiedzy i umiejętności matematycznych pozwoli wykorzystać je w życiu codziennym
3.nauki przyrodnicze (8 godz. w miesiącu)
3.1 zajęcia biologiczno-chemiczne (4 godz. w miesiącu)
W ramach zajęć uczestnicy projektu będą poznawali prawa rządzące naturą, zrozumieją, że człowiek jest częścią przyrody i użytkownikiem elementów środowiska oraz, że ciąży na nim odpowiedzialność za jego użytkowanie. Zbadają podstawowe procesy warunkujące życie na Ziemi- fotosyntezę i oddychanie. Sprawdzą doświadczalnie jakie substancje biorą udział w tych procesach oraz jakie są ich produktami. Sprawdzą stan wody w gminie Sadowne. Nauczą się oznaczać organizmy występujące w wodzie i glebie. Odbiorcy projektu zbadają również jakie substancje wchodzą w skład żywności, jakie zagrożenia czyhają na nich na sklepowych półkach i czy każdy symbol E na żywności oznacza substancję niebezpieczną. Podsumowując stworzą zasady zdrowego żywienia.
3.2 Zajęcia z zakresu fizyki (2 godz. w miesiącu)
Zajęcia te mają na celu powtórzenie i rozszerzenie nabytych wiadomości wykorzystując doświadczenia fizyczne, animacje oraz prezentacje multimedialne.Obejmować one będą poznanie definicji, symbolu i jednostki podstawowej oraz jednostek pochodnych danej wielkości fizycznej.
3.3 zajęcia z geografii (2 godz. w miesiącu)
Na zajęciach tych omawiane będą procesy zewnętrzne i wewnętrzne kształtujące oblicze Ziemi: budowa Ziemi, działalność lodowców i wiatrów, wietrzenie skał, działalność rzek, ruchy górotwórcze, trzęsienia Ziemi, wulkanizm. Analiza procesów ma ułatwić uczniom lepsze zrozumienie świata przyrody oraz wyjaśnić procesy w nim zachodzące. Przedstawione zostaną regiony kraju, ich specyfika, zasoby naturalne, dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze.
Kształtowanie przynależności do własnego otoczenia, zainteresowanie problemami lokalnego środowiska będą przybliżane między innymi podczas zajęć terenowych z praktycznym wykorzystaniem mapy i planu.
Rozwój cywilizacji, działalność człowieka wymusza pracę nad ochroną środowiska. Kształtowanie postaw proekologicznych wśród uczniów będzie realizowane podczas omawiania form ochrony przyrody w Polsce i Europie.
W kontekście jednoczącej się Europy przedstawiona będzie różnorodność kulturowa Europy oraz charakterystyka wybranych krajów Unii Europejskiej. Zdobycie tej wiedzy ma służyć budowie wzajemnej interakcji narodowej, tożsamości kulturowej i europejskiej.
4 . zajęcia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno- zawodowym (2 godz. w miesiącu)
Przeprowadzenie zajęć w wyżej wymienionym zakresie pozwoli rozwinąć uczniom kompetencje kluczowe dotyczące inicjatywności i przedsiębiorczości. Dzięki tym zajęciom uczniowie nabędą umiejętności oceny i identyfikacji własnych mocnych i słabych stron, a także oceny ryzyka i podejmowanie go w uzasadnionych przypadkach. Ponadto uczniowie nabędą umiejętności związane z przedsiębiorczością, inicjatywnością, kreatywnością oraz planowaniem przedsięwzięć dla osiągnięcia zamierzonych celów. Uczniowie poznają zasady działania gospodarki rynkowej oraz szanse i wyzwania stojące przed nimi na drodze zawodowej. Uczniowie staną się kreatywni, aktywni i samodzielni, poznają swoje predyspozycje i kompetencje zawodowe – poznają siebie, poznają również charakterystykę i przedstawicieli różnych zawodów, sieć szkół ponadgimnazjalnych oraz lokalny rynek pracy.
