OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW
do Gimnazjum im. bł. Edwarda Grzymały w Sadownem
1. Podstawę prawną rekrutacji stanowią:
- Ustawa o Systemie Oświaty, w szczególności rozdział 2a (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
poz. 2572 z późn zm.).
- Zarządzenie nr 12 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 06 lutego 2015 r.
w sprawie ustalenia terminów rekrutacji oraz terminów składania dokumentów do publicznych gimnazjów na rok szkolny 2015/2016.
- Statut Gimnazjum.
2. W Gimnazjum w Sadownem:
a) we wszystkich klasach realizowana jest nowa podstawa programowa zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U, poz.977);
b) Obowiązują jednakowe dla wszystkich uczniów:
● Roczny Plan Pracy Szkoły;
● Program Wychowawczy;
● Szkolny Zestaw Programów Nauczania i Podręczników;
● Wewnątrzszkolny System Oceniania;
● Program Profilaktyki;
● Regulamin organizowania i udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
● Program Zajęć Pozalekcyjnych;
3. Wszyscy uczniowie zamieszkali na terenie Gminy Sadowne, którzy ukończą w danym roku szkoły podstawowe, przynależą - zgodnie z przepisami prawa - do obwodu Gimnazjum w Sadownem. Rodzice mają prawo wyboru innej szkoły.
4.Organ Prowadzący ma obowiązek zapewnić bezpłatny dojazd do szkoły obwodowej tym uczniom, których droga z domu do szkoły przekracza 4 km. Uczniom nie spełniającym tego kryterium dojazd do szkoły może być zapewniony po uzgodnieniu z organem prowadzącym
5.Do Gimnazjum w Sadownem przyjmuję się :
► z urzędu- absolwentów szkół podstawowych zamieszkałych na terenie Gminy Sadowne,
► na wniosek rodziców (prawnych opiekunów)- absolwentów szkół podstawowych zamieszkałych poza obszarem danej gminy, jeśli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem danej gminy przeprowadza się dodatkowe postępowanie rekrutacyjne.
6. Wstępne zgłoszenie do naszego Gimnazjum polega na złożeniu w sekretariacie- w terminie od 08 kwietnia do 14 kwietnia 2015 roku – karty zgłoszenia ucznia i 2 podpisanych fotografii. Rodzic zobowiązany jest do wypełnienia pierwszej strony, natomiast „dodatkowe informacje i oświadczenia” umieszczone na drugiej stronie karty zgłoszenia rodzic wypełnia dobrowolnie, są one jednak niezbędne do prawidłowej organizacji pracy szkoły oraz planowania procesu nauczania i wychowania dziecka. Zgłoszenia można składać indywidualnie lub zbiorowo.
7. Na podstawie w/w kart zgłoszeń w terminie do dnia 30 czerwca 2015 roku zostaną ogłoszone wstępne listy uczniów przydzielonych do poszczególnych oddziałów. Listy te będą znajdować się w sekretariacie Gimnazjum w Sadownem.Uzasadnione odwołania od decyzji komisji można składać w terminie do dnia 03 lipca w sekretariacie szkoły. Odwołania będą rozpatrywane przez dyrektora szkoły.
8.Wstępne postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza Komisja w składzie:
► dyrektor i wicedyrektor szkoły;
► pedagog szkolny
a) w swojej pracy Komisja będzie kierować się następującymi regułami:
► do tworzonych oddziałów przyjmowani będą uczniowie zamieszkujący
w okolicach poszczególnych tras zorganizowanego dojazdu do szkoły;
► w miarę możliwości w tworzonych oddziałach zachowana zostanie zbliżona liczba dziewcząt i chłopców;
► oddział powinien liczyć od 20 do 30 uczniów.
9.Przyjęcie dziecka do Gimnazjum w Sadownem następuje po złożeniu w sekretariacie Gimnazjum oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej wraz z wynikiem sprawdzianu. Ostatecznym terminem składania tych dokumentów jest pierwszy wtorek od daty zakończenia zajęć edukacyjnych tj. 30.06.2015r.
10. Wszyscy uczniowie klas pierwszych będą kwalifikowani do nauki w systemie jednozmianowym;
11. Wicedyrektor Gimnazjum w uzgodnieniu z wychowawcami klas VI może zorganizować akcję „Otwarte drzwi”, której celem jest przybliżenie przyszłym uczniom nowej szkoły.
12. Uczniom klas I od roku szkolnego 2015/2016 będą zapewnione bezpłatne podręczniki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.
13. W Gimnazjum w Sadownem od dnia 01 września obowiązuje zmiana obuwia, w związku z czym każdy uczeń musi posiadać tzw. „obuwie lekkie” (na białej podeszwie- np. trampki, tenisówki …). Podczas zajęć wychowania fizycznego uczniowie są zobligowani do uczestnictwa w nich w stosownych strojach sportowych.
Do zobaczenia wkrótce!
Miło nam będzie powitać Cię w naszej szkole!
